JAARVERSLAG GYMNASTIEKVERENIGING RIED E.O. 2010

April 2010

Op 14 april was de jaarvergadering en onze secretaris Wiep Rienks heeft het bestuur verlaten en we hadden op dat moment nog geen nieuwe kandidaat.

Op 16 april zijn 2 bestuursleden (Aukje en Itsje) met 6 jeugdleden naar het Poiesz Jeugdsponsor Gala in het WTC EXPO in Leeuwarden geweest waar we onze welverdiende cheque in ontvangst mochten nemen. Gekleed in t-shirts met de tekst “ ben je slim kom dan op gym “ en onze club truien hebben we genoten van optredens van o.a. Jan Smit en CHIPZ. We hebben het mooie bedrag van 853,- euro gekregen.

Mei 2010

Op zoek naar nieuwe bestuursleden, we moeten een nieuwe secretaris hebben en een nieuwe penningmeester, die dan alvast mee kan draaien. Ook de voorzitter heeft aangegeven volgend jaar het bestuur te willen verlaten. Itsje Zeinstra neemt vooralsnog de taken van de secretaris over. De oproep voor nieuwe bestuursleden werd door een misverstand niet in de kattebel geplaatst. (later is dit wel gebeurd, maar hier zijn geen reacties op gekomen)

Juni 2010

Dita Wielenga heeft zich beschikbaar gesteld voor het bestuur, nu zijn we weer compleet. Op 28 juni zijn de lessen niet doorgegaan vanwege het (te) warme weer.

Juli 2010

5 juli was de laatste les voor de grote vakantie en ook nu was het mooi weer en dus kon de gehuurde stormbaan buiten achter de school neergezet worden. Alle groepen hebben hier gebruik van gemaakt en de kinderen kregen ook dit jaar weer allemaal een ijsje.

Augustus 2010

Zomervakantie. Op 30 augustus was de eerste les, dit was een week later dan gepland door een misverstand van juf Maaike.

September 2010

Van het geld dat we met de poieszsponsormuntenactie hadden verdient hebben we een vlindertrampoline aangeschaft.

De groep van 19.00-20.00 uur heeft nog maar 3 leden en Maaike voegt ze samen met de groep van 18.00-19.00 uur. De dames conditiegroep heeft nu les van 19.30-20.30 uur.

Oktober 2010

We hebben de aanmeldingsformulieren van de OGF dorpencompetitie gekregen. Dit jaar is de opzet van de wedstrijden iets anders.

Maaike en Itsje zijn bij een bijeenkomst geweest om de oefenstof te veranderen, maar dat zal dit jaar niet meer lukken.

Patrick Miedema en Glenn Groen hebben hun maatschappelijke stage van de SV in Harlingen bij onze gym ver gedaan, Maaike had dus naast haar vaste hulpen ook assistentie van deze 2 jonge heren.

November 2010

24 kinderen hebben zich dit jaar opgegeven voor de dorpencompetitie.

December 2010

Er waren de maandag voor sinterklaas veel zwarte pietjes in de zaal en ze hebben allemaal hun pietendiploma gehaald.

We kregen bericht van de DC dat er wegens te weinig deelname maar 1 wedstrijd komt.(de deelname moest minimaal 100 kinderen zijn)

Januari 2011

3 januari starten de lessen weer en er moest nog flink geoefend worden voor de wedstrijd van 16 januari. Gelukkig kon Maaike er wel bij zijn, want ze had ook nog een bondswedstrijd met een andere vereniging diezelfde dag. Iedereen moest 2 wedstrijden draaien omdat de wedstrijd van 12 februari kwam te vervallen. De goed georganiseerde wedstrijd in St. Jacobiparochie leverde voor Ried de volgende resultaten op:

Meisjes 6-7 F 1e Maud Looge en 2e Hedwig vd Veen

Meisjes 8-9 F 1e Nienke Suierveld

Meisjes 12-13 F 2e Linda Schinkel

Meisjes 10-12 E 2e Hiske Zeinstra en 3e Mirte Klazinga

Jongens 6-7 F 1e Marten Dijkstra en 2e Mika Visser

Jongens 8-9 F 2e Jasper Schinkel en 3e Sander Spoelstra

Jongens 10-12 F 1e Rein Kleefstra en 2e Martin Schinkel

De winnaars kregen uiteraard een medaille en alle deelnemers kregen een mooi diploma en een vaantje van de gymver st Jacob mee naar huis.

Volgend jaar is deze wedstrijd in Ried en we hopen dan op wat meer deelname. Nu deden alleen st Jacob, Minnertsga en Ried mee.

De oefenstof is nog steeds niet aangepast want het is heel moeilijk om de leiding bij elkaar te krijgen.

Februari 2011

De gymvereniging bestaat dit jaar 60 jaar en we besluiten om in april een uitje te organiseren voor alle jeugd leden.

Maart2011

Nog steeds op zoek naar nieuwe bestuursleden omdat dit jaar 3 bestuursleden aftredend zijn. We hebben gelukkig 1 kandidaat gevonden en 2 bestuursleden hebben besloten om nog 1 jaar aan te blijven. Zo is het rooster van aftreden weer wat beter verspreid.

April 2011

We zijn met 50 jeugdleden en begeleiders naar Aeolus geweest. Het was een zeer geslaagde middag en Dania ten Hoopen heeft deze feestelijke gebeurtenis vastgelegd.

Namens het bestuur

Itsje Zeinstra